Chatbot ułatwia klientom kontakt z bankiem
Podsumowanie
Kiedy COVID-19 uniemożliwił klientom Credit Agricole wizyty w oddziałach, bank musiał znaleźć nowy sposób, który umożliwiłby im uzyskiwanie informacji. Ponieważ wielu klientów nie czuło się komfortowo korzystając z kanałów cyfrowych, nowe rozwiązanie musiało odciążyć infolinię w sposób przyjazny dla użytkownika.
We współpracy z nami, bank wdrożył chatbota, który umożliwia klientom kontaktowanie się przy użyciu naturalnego języka w celu uzyskania informacji o usługach bankowych. W ten sposób uzyskał podstawy do realizacji kolejnego etapu wdrożenia obsługi klienta w modelu omnichannel, jednocześnie kontynuując budowanie dobrych relacji z klientami.
Wizja
Poszerzanie zasięgu doświadczenia klienta
Klienci Credit Agricole byli przyzwyczajeni do kontaktowania się z bankiem poprzez sieć oddziałów znajdujących się w całej Polsce. Ponieważ oferta banku obejmowała głównie usługi finansowe, takie jak kredyty, i skierowana była do klientów preferujących bezpośredni kontakt, oddział banku stanowił nieodzowny element obsługi klienta. Natomiast kiedy COVID-19 ograniczył dostęp do tych placówek, bank odnotował skokowy wzrost liczby połączeń i e-maili kierowanych do centrum obsługi klienta.
Ponieważ dzienna liczba telefonów wzrosła z 5 tys. do 8 tys., trzeba było znaleźć sposób, aby pomóc klientom – z których spora część niekomfortowo czuła się w pozostałych kanałach cyfrowych – uzyskiwać potrzebne im informacje.
„Rozumiemy swoich klientów i nie chcieliśmy ich zmuszać, żeby kontaktowali się z nami w sposób, który jest dla nich niekomfortowy. Potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby nam pozostać wiernym naszym zasadom, ale jednocześnie odciążyć naszą infolinię” — mówi Iga Stępień, Product Owner Channel Excellence & Omnichannel Orchestration, Credit Agricole Bank Polska. We współpracy z naszym zespołem, bank zdecydował się na wdrożenie chatbota, który odciążyłby pracowników infolinii, umożliwiając jednak naturalną interakcję z klientami.
Transformacja
Utworzenie bezpiecznej usługi opartej na chacie
Bazując na infrastrukturze Genesys posiadanej przez bank, opracowaliśmy chatbota, który umożliwił klientom kontaktowanie się z bankiem w bardziej naturalnym środowisku, w naturalnym dla nich języku – po polsku, jednocześnie zapewniając całodobowy dostęp do niektórych usług. Wykorzystując jako bazową platformę Genesys Intelligent Automation, Credit Agricole mógł zadbać o to, aby procesy biznesowe chatbota zostały zbudowane na tej samej platformie, co pozostała część centrum obsługi klienta, co umożliwiło bezproblemową integrację z pozostałymi kanałami banku.
Dzięki temu możliwe było zintegrowanie nowego rozwiązania z istniejącymi systemami zarządzania klientami, co pozwala na monitorowanie i zapisywanie wszystkich interakcji, zapewniając utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klienta. Innym ważnym elementem zastosowanego rozwiązania jest Google Dialogflow, na którym bazuje chatbot. Ponieważ ta platforma działa w technologii chmury obliczeniowej, opracowaliśmy usługę anonimizacji, dzięki której nowa usługa jest w pełni zgodna z polskimi przepisami w dziedzinie bankowości. Wszystkie dane umożliwiające identyfikację użytkownika zostają w pełni zanonimizowane, zanim trafią do chmury, dzięki czemu żadne wrażliwe informacje nie wydostają się z polskich systemów. „W banku przestrzeganie uregulowań nie podlega żadnej dyskusji. Rozwiązanie dostarczone przez NTT umożliwia spełnienie tego warunku, a jednocześnie korzystanie z najnowocześniejszej technologii chatbotów” — mówi Iga Stępień.
Efekty
Zaoferowanie obsługi bankowej dostępnej dla wszystkich
W przypadku Credit Agricole zachodziła konieczność utworzenia dodatkowych kanałów cyfrowych, ale nie mogło się to odbyć kosztem zmuszania klientów do kontaktowania się z bankiem w sposób, który byłby dla nich niekomfortowy. Dzięki wprowadzeniu chatbota do istniejących kanałów głosowych i e-mailowych, klienci mogli pozostać w kontakcie z bankiem nawet wtedy, gdy COVID-19 uniemożliwił wizyty w oddziałach.
Położenie fundamentów pod omnichannel
W przypadku Credit Agricole chatbot stanowi pierwszy krok w kierunku wdrożenia obsługi klienta w modelu omnichannel. Bank może teraz badać nowe możliwości kontaktowania się z klientami w zależności od ich preferencji. „Zdajemy sobie sprawę, że wielu naszych klientów nie potrafi się poruszać w cyfrowym świecie, i że to my musimy wyjść im naprzeciw, zamiast zmuszać ich do dostosowania się do nas” — mówi Iga Stępień.
W pełni bezpieczne rozwiązanie
Wykorzystując naszą fachową wiedzę w zakresie globalnego bezpieczeństwa oraz ogromne doświadczenie w branży usług finansowych, Credit Agricole poszerzył zasięg swojej platformy o chmurę obliczeniową, jednocześnie spełniając wszelkie wymogi polskich przepisów dotyczących sektora bankowego. Posiadając taką platformę, są w stanie tworzyć kolejne innowacje. Technologia ma kluczowe znaczenie dla sukcesu przedsiębiorstw, dlatego trafia do nas 85% spółek z listy Fortune 500. Zobacz, w jaki sposób nasza kompleksowa oferta wpłynie na Twoich pracowników, strategię, działalność operacyjną i technologię, pomagając w realizacji celów Twojej firmy związanych z modernizacją i przekształceniami.
Profil klienta
Credit Agricole Bank Polska S.A. należy do Grupy Credit Agricole. Mając 1,6 mln klientów, 4,8 tys. pracowników i ponad 400 oddziałów na terenie całego kraju, bank ten realizuje swoją wizję, kierując się interesem klientów i społeczeństwa w codziennej pracy.
Jakie technologie?
• Genesys Engage
• Genesys Intelligence Automation
• Google Dialogflow
Jakie usługi?
• Usługi doradcze
• Usługi w zakresie infrastruktury technologicznej • Programowanie
Jacy partnerzy?
• Genesys
Kontakt
NTT Poland Sp. z o.o.
ul. Rondo Daszyńskiego 1
00-843 Warszawa
NIP 952–18–51–834
REGON 016422763
Wypełnij formularz, jeśli chcesz poznać szczegóły naszych rozwiązań
NTT 2023 – ALL RIGHTS RESERVED