HEINEKEN wyprzedza trendy, wymyślając pracę zespołową na nowo - dzięki wykorzystaniu rozwiązań do pracy zdalnej
Podsumowanie
Decyzja o przeniesieniu centrów wspólnych usług finansowych i operacyjnych do nowego biura w Polsce okazała się dla firmy HEINEKEN okazją do tego, by zmodernizować środowisko pracy i dostosować je do aktualnych oczekiwań pracowników. Korporacji zależało na tym, by planując sieć kampusową, uwzględnić infrastrukturę definiowaną softwareowo i hybrydowe rozwiązania, które wspomogą pracę zespołową.
Cel był jeden: stworzyć warunki, które mogłyby stanowić wzorzec dla innych oddziałów. Jednocześnie firma skupiła się na tym, by zmiany były ukierunkowane na utworzenie miejsca pozwalającego pracownikom zachowywać równowagę między pracą, a życiem prywatnym. By to osiągnąć, HEINEKEN przeprowadził migrację swojego wewnętrznego centrum obsługi do chmury oraz opracował dedykowaną platformę współpracy.
Wizja
Prostsza i efektywniejsza współpraca? To możliwe dzięki modelowi hybrydowemu
W nowym biurze w Polsce firma HEINEKEN mogła w pełni skupić się na wdrożeniu hybrydowego modelu pracy. Firma dążyła do skonstruowania hybrydowego środowiska roboczego, w którym istniałaby możliwość pracy w biurze przez co najmniej jeden dzień w tygodniu. Obok uwzględnienia wymagań dotyczących hybrydowego środowiska pracy, równie istotne było to, by stworzyć przestrzeń, która przyciągnie utalentowanych, wykwalifikowanych pracowników z całej Europy. Należało również wziąć pod uwagę stosunkowo niewielki wewnętrzny zespół informatyków i potrzebę przeniesienia funkcji zarządzania infrastrukturą do modelu usług zarządzanych, tak, aby specjaliści IT firmy HEINEKEN mogli skupić się na świadczeniu usług wewnętrznych.
W efekcie, wdrożona infrastruktura wspiera pracowników w codziennym wykonywaniu obowiązków służbowych i umożliwia skuteczną pracę w zespole. Co najważniejsze, dzięki wdrożonym rozwiązaniom każdy może zachować odpowiednią równowagę między obowiązkami zawodowymi, a życiem prywatnym. Powstała efektywna, bezproblemowa platforma współpracy, która nikogo nie wyklucza, a fizyczna lokalizacja pracownika przestała mieć znaczenie.
Transformacja
Rewolucyjne zmiany w środowisku HEINEKEN Experience
Kluczem do zmian stało się zrozumienia potrzeb, dlatego we współpracy z firmą HEINEKEN przeprowadziliśmy ankietę, dzięki której mogliśmy lepiej poznać oczekiwania pracowników w zakresie komunikacji bezprzewodowej. Informacje, które w ten sposób otrzymaliśmy, pomogły nam opracować wspólną, zintegrowaną politykę dostępu przewodowego i bezprzewodowego w siedzibie przedsiębiorstwa. W efekcie działanie sieci Wi-Fi stało się bezproblemowe.
W czasie naszej współpracy firma HEINEKEN zasygnalizowała również, że ma zamiar przenieść infrastrukturę sieci LAN do modelu usług zarządzanych, czego efektem jest wdrożenie w nowym biurze infrastruktury definiowanej softwareowo. Dzięki temu można było wprowadzić mikrosegmentację i zapewnić pełną widoczność połączeń urządzeń końcowych w sieci. Wzrosło również bezpieczeństwo cyfrowe firmy – dzięki zastosowaniu zarządzanych rozwiązań Cisco, specjaliści IT mogą reagować szybciej, dokładniej monitorując działanie sieci i łatwiej identyfikować nieoczekiwany ruch.
Zarządzane rozwiązanie LAN to podstawa działania pakietu, opracowanego z myślą o nowoczesnej pracy zespołowej. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, rozumiemy, że dzięki pracy hybrydowej, możemy zachować odpowiednią równowagę między wykonywaniem obowiązków służbowych a życiem osobistym. Pracownicy mogą bezproblemowo pracować zdalnie, a jeśli chcą lub muszą udać się do biura, mogą zarezerwować biurko i miejsce parkingowe, a nawet wybrać stanowisko pracy położone w pobliżu zespołu, z którym chcą współpracować w biurze. W największej sali konferencyjnej w siedzibie firmy wykorzystaliśmy także monitory LG i interfejsy Logitech. Powstało dzięki temu rozszerzone środowisko HEINEKEN Experience, przeznaczone dla gości i pracowników.
Efekty
Partnerstwo to podstawa lepszej współpracy i efektywności bieżących działań
Korzystając z wypracowanych wcześniej relacji, poszerzyliśmy zakres partnerskiej współpracy z firmą HEINEKEN. Wyznaczyliśmy osobę do kontaktu odpowiedzialną za zarządzaną infrastrukturę LAN, mechanizmy współpracy i rozwiązania chmurowe. To znacząco wpłynęło na skuteczność realizacji projektu.
Globalne zasoby, lokalne doświadczenie
Firma HEINEKEN to marka globalna, ale wrażliwa na lokalny charakter każdego oddziału. Niezwykle istotne dla korporacji było to, by nowe rozwiązania IT były dostępne w języku polskim. Dzięki połączeniu naszych globalnych zasobów z doświadczeniami lokalnych pracowników, dostarczyliśmy firmie HEINEKEN rozbudowane, nowoczesne rozwiązanie, które zaspokaja jednocześnie potrzeby związane z obsługą w języku polskim.
Wsparcie użytkowników i optymalizacja mechanizmów współpracy
Do rąk pracowników oddano narzędzia, które sprawiają, że mogą oni bezproblemowo wykonywać swoje obowiązki – niezależnie od lokalizacji. Co więcej, jeśli już postanowią wybrać się do biura, to czeka na nich system pozwalający na rezerwowanie stanowiska i miejsca parkingowego. Wdrożone wspólnie konfigurowalne rozwiązania do obsługi bieżących działań i pracy zespołowej pozwalają zachować balans pomiędzy efektywnym wykonywaniem obowiązków i życiem osobistym. To zaś zwiększa produktywność i stopień zadowolenia z codziennej pracy
Wykorzystanie centrum zasobów informatycznych w Polsce
Położenie Polski jest idealne do tego, by stać się centrum wysokiej jakości usług informatycznych, pozwalające obsługiwać cały świat. Wewnętrzny zespół informatyczny firmy HEINEKEN jest aktualnie wspierany przez naszych pracowników z lokalnych i globalnych jednostek, którzy świadczą bezpieczne, niezawodne usługi związane z infrastrukturą, chmurą i środowiskami pracy zespołowej.
Profil klienta
Bogata historia firmy HEINEKEN
rozpoczęła się ponad 150 lat temu
w Amsterdamie. Obecnie to nie
tylko jeden z liderów produkcji
spożywczej, ale przede wszystkim
marka, która cieszy się olbrzymią
popularnością na całym świecie. Dziś
to przedsiębiorstwo piwowarskie
o największym zasięgu w skali
globalnej oraz lider w swojej branży,
znany z wielu innowacji.
Jakie usługi?
• Managed Campus Network
• Software-defined Infrastructure Services
• Cloud Migration Services
• Managed Collaboration Services
Jacy partnerzy?
• Cisco
• Logitech
• Mapiq
• LG
Kontakt
NTT Poland Sp. z o.o.
ul. Rondo Daszyńskiego 1
00-843 Warszawa
NIP 952–18–51–834
REGON 016422763
Wypełnij formularz, jeśli chcesz poznać szczegóły naszych rozwiązań
NTT 2023 – ALL RIGHTS RESERVED